11 tips voor meer naamsbekendheid

Naamsbekendheid 11 tips

11 tips voor meer naamsbekendheid

Succesvol zijn begint bij zichtbaar zijn. Hoe kunnen mensen jou beter leren kennen? Hoe weten zij wie je bent, wat je doet en waar je voor staat?  Wat kun je doen om naamsbekendheid op te bouwen? Het antwoord is: doe aan Public Relations.

Ofwel bouw een relatie op met je publiek en met de media. Zorg dat er over je gepraat wordt en dat jouw (bedrijfs)naam vaak genoemd wordt. Dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Met deze tips geef jij jouw naamsbekendheid een boost.

1. Wees actief op social media

Begin met het kiezen van de juiste kanalen en het goed invullen van je profielen. Produceer en publiceer waardevolle content die interactie uitlokt en geef daarin het goede voorbeeld door zelf ook interactief te zijn. Hoe meer interactie onder jouw berichten hoe beter het is voor je naamsbekendheid.

2. Ga podcasten

Stel je eens voor, jouw luisteraar sluit zichzelf af van de buitenwereld door zijn oortjes in te doen en concentreert zich helemaal op jouw boodschap. Dat maakt de impact van een podcast enorm groot. In jouw podcast ben je authentiek, laat je je eigen geluid horen en weet je jouw doelgroep te raken. Ons heeft het heel erg geholpen om onze naamsbekendheid op te bouwen.

Wat is een podcast

Lees ook:

wat is een podcast

3. Verstuur persberichten

Zoek de media op. Niet met een commerciële boodschap maar met nieuwswaardige informatie. Door kwalitatief goede persberichten te sturen vergroot je de kans aanzienlijk dat journalisten in kranten, tijdschriften en vakbladen over je gaan schrijven en op radio en tv over je praten. Of nog beter: ze nodigen je uit om zelf jouw verhaal te vertellen of als expert jouw visie te geven.

4. Geef presentaties

Een fantastische manier om met je doelgroep in contact te komen is het geven van presentaties over jouw vak. Vertel met passie over jouw werk, deel waardevolle tips en geef nuttige informatie.

5. Produceer videocontent

Durf jezelf te laten zien! Maak de video’s meteen ook in meerdere formaten zodat je ze niet alleen op YouTube of Vimeo kunt delen maar ook kunt inzetten op je social media kanalen.

6. Ga bloggen

Zowel op je website als op je social media kanalen kun je jouw kennis verwerken in interessante artikelen. Maak gebruik van die mogelijkheid. Als je waardevolle stukken schrijft zullen mensen jouw content delen in hun netwerk, dat geeft jouw naamsbekendheid een enorme boost.

7. Schrijf gastblogs

Als je dan toch lekker aan het schrijven bent, schrijf dan ook eens gastblogs voor andere sites. Een geweldige manier om jouw kennis onder de aandacht te brengen van een breed publiek.

8. Voer gesprekken

Ga in gesprek met je doelgroep. Wees oprecht geïnteresseerd en luister naar hun worstelingen, doelen, verlangens en ideeën. Geef waardevolle tips en inspireer en motiveer hen. Zo bouw je samen een stevige band op.

9. Schrijf een boek

Het schrijven van een boek vergroot je expertstatus. Het is een effectieve manier om je bereik flink te vergroten en te laten zien dat jij weet waar je het over hebt.

10. Doe aan e-mailmarketing

De perfecte manier om je doelgroep te leren kennen is door e-mailmarketing in te zetten. Door hen de juiste mail op het juiste moment te sturen blijf je top of mind.

11. Ga netwerken

Door nieuwe mensen te leren kennen vergroot je je netwerk. Bezoek alleen netwerkbijeenkomsten die er voor jou toe doen en ga voor kwaliteit. Op een netwerkborrel zoveel mogelijk visitekaartjes uitdelen of ophalen gaat je niet helpen. Met een inhoudelijk interessant gesprek maak je veel meer indruk en leg je de basis voor een waardevolle relatie.

Ontvang korting op de training Podcast en Zichtbaarheid

Wil je jouw naamsbekendheid in 1 dag een flinke boost geven én de eerste stappen zetten naar jouw eigen podcast? Meld je dan nu aan voor onze training Podcast en Zichtbaarheid op 11 januari 2020 en profiteer van een aantrekkelijke eindejaarsaanbod
Lees meer over deze training en de korting.

11 tips voor meer naamsbekendheid
Kitty Joachems

Ik help jou bij het verbeteren van jouw online en offline zichtbaarheid zodat jouw doelgroep weet wie je bent, waar je voor staat en waarom zij voor jou moeten kiezen.