Podcast: Zichtbaarheid is in beeld komen en in beeld blijven.

Podcast: Zichtbaarheid is in beeld komen en in beeld blijven.

Hij begon in loondienst bij een uitgeverij. Zodra internet in opkomst kwam richtte hij een eigen communicatieadviesbureau op. Hij heeft dan ook een schat aan kennis en ervaring. Zowel op het gebied van de traditionele als van de online media. Hij voorspelt een grote toekomst voor het fenomeen podcast. En nu is Frans Hendrikx van Omnisense zelf te gast in ónze podcast.

Elke ondernemer moet zich bezighouden met marketing en communicatie. Daar ontkomt je niet aan. En dat moet je niet onderschatten. Frans voorziet ondernemers van waardevolle adviezen. Hij zet daarbij niet alleen zijn eigen kennis en ervaring in. Hij heeft inmiddels een groot netwerk aan specialisten om zich heen verzameld. Daarmee kan Frans zijn klant altijd doorverwijzen naar de juiste expert.

Zichtbaarheid door de jaren heen

“Het grootste verschil tussen ooit en nu is dat je met 1 boodschap een veel groter bereik hebt. En je kunt die boodschap op meerdere kanalen kwijt”, zegt Frans in onze podcast. En juist dat maakt het ontzettend moeilijk voor ondernemers. Want hoe zoek je uit welk kanaal bij jou, bij jouw bedrijf en bij jouw boodschap past?

QR-code

Frans is “de man van de QR-code”. Jeweetwel: die handige code die je in een offline document aantreft. Als je de code scant met je smartphone gaat er een  (online) wereld voor je open. Beschouw het maar als een kadootje. De code is het ingepakte kado. Met de app op je smartphone pak je het kadootje uit en vervolgens word je verrast met een leerzame blog, een inspirerende video of een informatieve podcast. En als je denkt dat die QR-code “ouwe koek” is dan heb je het mis. Want Apple kiest er niet voor niets bewust voor om standaard een QR-scanner op de nieuwste iPhone te zetten.  

https://www.omnisense.nl/apple-kiest-uiteindelijk-qr-code-scanner/

Offline zichtbaarheid

Voor de zichtbaarheid van zijn eigen bedrijf, Omnisense, hecht hij vooral veel waarde aan de inhoud van zijn website. Hij beschouwt Google AdWords als een belangrijke bron. Tegelijkertijd weet hij als geen ander dat ook de offline zichtbaarheid belangrijk is. Daarover zegt hij  “het is een must om contact te houden met je netwerk”. In zijn boekenkast vind je geen romans maar wel boeken met inhoud, zoals bijvoorbeeld het boek “Maak ze gek” van Aartjan van ErkelIn de podcast vertelt hij ook dat hij 65 jaar is. Maar hij gaat nog lang niet met pensioen. “De passie zit er nog aardig in, dus ik pieker er niet over om te stoppen!”

Wil je zelf te gast zijn in onze Klemtoon Media Business Podcast? Neem contact met ons op, wij kijken er naar uit om jou te ontmoeten!

 

Kitty Joachems