Het verhaal van Klemtoon Media

Klemtoon Media is het fullservice podcastbureau van Paul en Kitty Joachems. Zij ontmoetten elkaar in 1991 in een radiostudio. Er was direct een klik. Ook buiten de studio bleken ze “op dezelfde golflengte” te zitten. Paul en Kitty trouwden in 1994.

Tot op de dag van vandaag produceren en presenteren ze radioprogramma’s met inhoud. In 2016 startten ze met podcasten. Eerst voor zichzelf en een jaar later ook steeds vaker voor en met hun klanten.

De podcast won steeds meer terrein in Nederland en veroverde stukje bij beetje ook de zakelijke markt. Inmiddels helpen Paul en Kitty al ruim 3 jaar marketingmanagers en ondernemers om hun eigen podcast snel en doeltreffend in te zetten in hun marketingstrategie.

Paul-en-Kitty-podcasting2

Alex Raggers wilde ons wel eens wat beter leren kennen. Hij kwam met het spontane plan om de rollen in alle opzichten om te draaien. Zo ontstond deze Nootmelk Kastpod. Helemaal uit onze comfortzone natuurlijk want normaal stellen wij de vragen. Maar het resultaat is erg leuk. Als je deze podcast luistert ontdek je dingen over ons die we zelf nog niet eens wisten.

Dit zijn wij

Kitty1
Kitty Joachems
Eigenaar

Podcasten is zó leuk om te doen en het heeft ook nog eens een positief effect op je zichtbaarheid. Ik ben er van overtuigd dat iedereen podcast zakelijk kan inzetten. Voor de een is dat een podcast in verhalende vorm, voor de ander als lesmateriaal. Zelf vind ik interviewen het allerleukste. Over welk onderwerp dan ook. Ik ben nieuwsgierig en als de microfoons aan staan durf ik dingen te vragen die ik in een “gewoon” gesprek niet zo snel zou vragen. Wil je vrijblijvend sparren over de podcastmogelijkheden voor jou? Laat het me weten. Ik vind het leuk om van je te horen!

Paul1
Paul Joachems
Eigenaar

Bij het verbeteren van je zichtbaarheid denk je misschien niet meteen aan een podcast. Toch is dat een hele goede manier om jouw boodschap onder de aandacht te brengen van een groot publiek. En als je die podcast dan ook nog goed weet te promoten vergroot je je bereik en bouw je flink aan je naamsbekendheid. Wil je vrijblijvend sparren over wat podcast voor jou kan betekenen? Wil je een audiostrategie uitstippelen? Of wil je jouw podcasts in de etalage zetten? Ik denk graag met je mee.

Ons verhaal

De kracht van audio en geluid is de onbetwiste gemene deler bij Klemtoon Media. Het staat zelfs aan de basis van een jarenlange liefdesrelatie. Toen Paul en Kitty elkaar, meer dan 30 jaar geleden, ontmoetten in een radiostudio was er meteen een klik. De intensieve samenwerking die volgde op het radiostation waar zij destijds beide werkzaam waren, ontpopte zich tot de basis van een liefdevol gezin.

Je zou kunnen zeggen dat de kracht van audio deze twee gelijkgestemden bij elkaar heeft gebracht en naar elkaar toe heeft gezogen. Dit is namelijk exact wat audio doet volgens Klemtoon Media. Het vraagt je aandacht, het grijpt je en het stelt je in staat om emoties te koppelen aan een specifiek audio fragment. Zo wordt er bijvoorbeeld een lach op je gezicht getoverd wanneer je dat ene liedje hoort die je altijd luidkeels meezong toen je met je ouders in de auto richting Spanje zat. Of moet je de tranen bevechten wanneer je een lied hoort waarmee je afscheid hebt genomen van een beliefd persoon.

Audio is emotie. Er is volgens Klemtoon Media dan ook geen betere marketingtool om het verhaal van jouw organisatie te vertellen. Via podcasts geef je de ontvanger de mogelijkheid om jou als persoon achter de organisatie beter te leren kennen. Je krijgt de mogelijkheid om direct tussen de oren van jouw doelgroep te komen en om daar de binding aan te gaan met de persoon die aan het luisteren is. Een directere en puurdere vorm van marketing bestaat niet. Klemtoon Media heeft de missie om merken bewust te maken van het feit dat podcasts onmisbaar zijn in een marketingmix die alle zintuigen prikkelt.

De persoonlijke en unieke wijze waarop audio je in staat stelt jouw verhaal en boodschap te delen is bewonderenswaardig. Het biedt je de mogelijkheid om jouw organisatie in de meest pure vorm te laten ervaren. Podcasts zijn eerlijk en betrouwbaar en heel persoonlijk. Juist door jouw eigen stem en intonatie. Het brengt de lading die jij voelt voor een bepaald onderwerp één op één over op de luisteraar.

Paul en Kitty van Klemtoon Media doen al meer dan 30 jaar wat zij het leukste vinden; audio inzetten om een persoonlijke en directe manier van marketing toe te voegen aan de marketingmix van organisaties en merken. Van nature zijn Kitty en Paul mensen die graag willen helpen, ze steken de handen uit de mouwen en gaan tot in perfectie op zoek naar de ideale marketingmix voor jouw organisatie. Dankzij hun liefde voor en specialisatie in podcast en audio bieden zij jouw merk de mogelijkheid om emoties op te roepen en binding met jouw verhaal te creëren.

 

Laat je inspireren in een gratis gesprek met Kitty Joachems

Ik nodig je uit om samen met mij te sparren over hoe jouw bedrijf impact kan maken met een eigen podcast.